mandag 26. mars 2012

Henningsvær del 2

Fredag: Mamma kom å hentet meg på skolen slik at jeg slapp å ta med meg bagasjen min på skolen. Å kjørte meg til Kristian, når jeg kom dit satt jeg å så på at Kristian spilte litt før vi begynte å bære det vi skulle ha med til Henningsvær ut i bilen. Så startet turen mot Henningsvær, 3-4 timer i bilen var fremfor oss. Det fine for meg er at jeg sover så og si alltid når vi kjører på lengre turer, så da går timene fort! Vi stoppet i Bjerkvik å spiste verdens beste burger, en bjerkviking! Er sånn sprøstekt løk på burgerne og det liker ikke jeg, men problemet mitt er at jeg ikke klarer å si sprøstekt løk uten å få en R inn i sprøstek. Noe sånn som sprøstrekt. Kristian synes det er artig å plage meg litt med det. Hehe, synes også selv at det er litt artig med talefeil da. Neste stopp etter Bjerkvik var flyplassen, der skulle vi hente Anne (Tanten til Kristian) hun kom fra Oslo. Kristian og jeg prøvde å lure henne med at det var kun vi som kom for å hente henne å at Kristian hadde fått lappen så det var han som skulle kjøre. Men hun trudde ikke på oss, var kanskje litt fordi jeg hadde problemer med å holde meg alvorlig. Så var det bare å sette seg i bilen å kjøre til Henningsvær. Stoppet en tur i Svolvær for å handle litt mat og drikke. Når vi var kommet til Henningsvær fyrte Jack opp i ovnen slik at vi skulle få varme i huset. Senere satt vi å koset oss med reker og loff. De voksne drakk vin og vi andre drakk brus/red bull. Senere gikk Kristian og jeg opp for å se filmen The Godfather. Men så trøtt som jeg var klarte jeg ikke å se så mye av filmen før jeg sovnet.

Lørdag: Våknet opp til at frokosten var klar. Å ikke lenge etter vi hadde spist frokost dro vi til Svolvær. Vi skulle se på de som kom inn fra havet som hadde vært å fisket. Husker ikke helt hva det het men mener det var NM i noe fiske ting som var. Har ikke verdens beste hukommelse. Før det gikk vi en stund rundt på Amfi, dro Kristian med på noen klesbutikker og Black design. Var flink å ikke kjøpte noe selv om jeg hadde lyst på masse! Når vi kom tilbake til Henningsvær litt senere gikk vi innom noen butikker der også og tok en del bilder. Timene gikk kjempe fort, men det var nok fordi det var kjempe kos og artig. Senere laget vi Biff og kyllingfile med fløtegratinerte poteter. Det var kjempe godt! Var litt uheldig med at foten min ikke tålte å gå i støvler en hel dag, så lørdags kvelden var ikke helt vellykket. Endte med at jeg gikk å la meg før klokken var 12. Så vekte Kristian meg rundt halv 1 eller noe, å vi så litt på en serie som han hadde på pc'en. Men jeg så ikke så mye før jeg var sovnet igjen, haha....

Søndag: Våknet av at jeg nesten hadde rullet ut av sengen, ikke deilig følelse! Så jeg stod opp å gikk ned fordi jeg hørte at Karen Elise og Jack(foreldrene til Kristian) var våken. Satte meg ned med kjøkkenbordet å la kabal og koset meg med det en stund. Før jeg dekket på bordet og hjalp til med å ordne frokosten og var oppe å vekket Anne og Kristian. Etter frokost så jeg litt mer på en serie sammen med Kristian før jeg ble med Karen Elise, Anne og Jack ut for å se på flere butikker i Henningsvær og for å ta bilder. Var ute i nesten 3 timer før jeg valgte å tusle tilbake til huset, da var jeg kjempe våt på tærne fordi det viste seg at støvlene mine ikke var tett.... Når vi var innom på en av butikkene så jeg noen store kopper som kan brukes til det meste av mat og drikke. Sto en stund å så på de sammen med Karen Elise og hun sa jeg skulle få to stk. av henne. Ble kjempe glad for det! De var kjempe fine og kommer nok til å bruke de masse masse! Rundt klokken 16 var vi i bilen igjen og klar for å kjøre hjem til Narvik. Sov nesten hele turen hjem også! En av de beste plassene å sove er i bilen. På Evenes flyplass stoppet vi fordi Anne skulle ta flyet hjem til Oslo.

Alt i alt har jeg hatt en kjempe fin helg og håper det blir flere slike turer snart!
Veldig langt innlegg, men det får bare være for denne gangen!

Får ikke lastet opp bildene fordi jeg ikke har nok lagringsplass på blogspot.com, men har kjøpt mer så det kommer iløpet av 24 timer. Bildene blir postet med en gang det går!

~Lone Elisabeth~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar